ÚJABB ELMŰS ÜGY: MINDENT A JÓ SZOLGÁLTATÁSÉRT?

0
879

Az elmúlt hetekben a temetőt látogató emberek azzal szembesülhettek, hogy a temető területén a közvilágítás nem működik.

Az önkormányzat felé elsőként a temetőt működtető szolgáltató, a Gábriel Könnye Kft. vezetője jelezte hivatalosan a problémát, egy érdekes megjegyzéssel. Az ELMŰ ugyanis minden előzetes értesítés nélkül kapcsolta le a közvilágítást, majd, mint aki jól végezte a dolgát távozott. A temetőt üzemeltető cég kérdésére viszont már azt a tájékoztatást adta, hogy addig nem kapcsolják vissza az áramot ezen a területen, amíg az önkormányzat nem gondoskodik a vezetékre lógó gallyak eltávolításáról.

Ez a szakmailag szép válasz ott hibádzik, hogy az ELMŰ semmiféle értesítést nem adott az önkormányzatnak.

Amikor az említett probléma a felszínre került, a Tárnoki Köz-Ért Kft. azonnal helyszíni szemlét tartott, és a légvezetéket érintő fák gallyazását elvégezte. De minő csoda, egyszerűen nincs hol, nincs kinek bejelenteni az elvégzett munkát, hiszen az ELMŰ részéről még értesítés sem érkezett az áramtalanításról. A szolgáltató minden bizonnyal így járul hozzá a felújított temetői utak minél kényelmesebb használatához.

Vagy említhetnénk éppen a vasútállomás melletti játszótér közvilágításának beüzemelését is. A sportparkban az elmúlt év végén önkormányzati költségen egy közvilágítási kandelábert állítottak fel annak érdekében, hogy az egyre nagyobb látogatottságot élvező park este is használható-, illetve biztonságosabb legyen. A gyors munka azonban jelenleg feleslegesnek tűnhet a használók szempontjából, mert a világítás nem működik. Ugyanis annak, a közvilágítási rendszerbe való bekötésére az ELMŰ jogosult, a munka megrendelése 2018. novemberében megtörtént, decemberben a munkalap is elkészült. Áram viszont azóta sincs.

Játszótér a vasútállomás melletti sportparkban.
Játszótér a vasútállomás melletti sportparkban.

Természetesen továbbra is elvárható, hogy a szolgáltató megfelelően szolgáltasson, azonban az eset kapcsán újra megfogalmazódik például egy egész település kiszolgáltatottsága egy piaci alapon működő céggel szemben. Mindez a XXI. században.

Szolnoki Gábor polgármester: „Önkormányzatunk az áramszolgáltatás esetében kiszolgáltatott helyzetben van, különös tekintettel a fejlesztések, karbantartások tekintetében. Az tény, hogy az ügyintézés döbbenetesen lassú, az operatív kapcsolattartás a lehetetlennel egyenlő, a megoldásokra pedig hihetetlen időket kell várni. Példaként említve: volt olyan eset a bölcsőde építés kapcsán, ahol több mint egy évet kellet várni a beruházáshoz nélkülözhetetlen fejlesztés megvalósítására. Önkormányzatunk szempontjából ezek az eljárások komoly problémákat okoznak, tekintettel arra, hogy rendre komoly lakossági igények kielégítése, fejlesztések magvalósulása a cél. Úgy gondolom, hogy az alátámasztott, fontos és hasznos közösségi érdek olyan fogalomkör, aminek megfelelni egy szolgáltatónak elemi kötelessége lenne.

Kapcsolódó cikkek:

Az ELMŰ megakasztotta a DIGI fejlesztését településünkön
DIGI ügy: Az ELMŰ mégis megadta a hozzájárulását a fejlesztéshez