Nincs ok a pánikra! Az NHKV Zrt. által megbízott díjbeszedő járja településünket

0
729

Az elmúlt napokban közösségi oldalainkon rendre megjelent a hír, hogy a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV) megbízásából díjbeszedő járja településünket. Az emberek ébersége és óvatossága miatt azonban ez a munka nehezen végezhető, hiszen az, hogy bárki készpénzt kérjen bármilyen szolgáltatásért, nem a legjobb módszer napjainkban. Ez azonban most tény, mint ahogyan az is tény, hogy ezt nem kommunikálta megfelelően a lakosság felé az NHKV. Nem tisztünk azzal foglalkozni, hogy a díjbeszedés milyen adminisztrációs adatok alapján zajlik, de az alább olvasható az NHKV ZRT. tájékoztatója:

Tisztelt Ügyfelünk!

Magyarország Kormánya a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: NHKV Zrt.) létrehozásával a rezsicsökkentés eredményeinek megőrzését, a hatékony hulladékgazdálkodási rendszer kialakítását, továbbá a magyar és uniós környezetvédelmi szabályok maradéktalan érvényesítését tűzte ki célul.

A jogszabályi rendelkezések értelmében az NHKV Zrt. látja el a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjak beszedésével és kezelésével összefüggő feladatokat is, a hulladékgazdálkodási rendszer átfogó átalakításával párhuzamosan elkészült a hulladékszállítási közszolgáltatási díj beszedését és kezelését lehetővé tevő új és egységes informatikai rendszer is. 

Az NHKV Zrt. célja a díjhátralékok és a lakosság terheinek csökkentése, amelynek érdekében közbeszerzési eljárást folytatott le és 2018. január 1. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot [Konzorcium vezetője: Díjbeszedő Holding Zrt. (1117 Budapest, Budafoki út 107-109), konzorcium tagja: PEPP AND CARS Kft. (4233 Balkány, Kállói út 2. A. ép)] személyes ügyfélszolgálati, illetve a díjhátralékok beszedésével összefüggő feladatok ellátásával bízta meg. 

Ennek révén az NHKV Zrt. személyes ügyfélszolgálatát bővítette, lehetőséget teremtve ezáltal az ingatlanhasználók számára az őket személyesen felkereső díjbeszedőknél a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételével kapcsolatos változások (pl. ingatlanhasználó adatainak változása) bejelentésére is. A díjbeszedők emellett felvilágosítást adnak a további ügyintézéssel kapcsolatos teendőkről is. A személyes felkeresés során bejelentett adatváltozások további feldolgozását az NHKV Zrt. a szerződéses partnerek és a közszolgáltatók bevonásával biztosítja. 

A szolgáltatással az NHKV Zrt. igyekszik azon lakosok részére is ügyintézési lehetőséget biztosítani, akik esetében a területileg illetékes közszolgáltató ügyfélszolgálata a lakóhelyükön kívül eső településen működik, így nem kell a változásbejelentések miatt akár több tíz kilométert utazniuk. 

Mindezek mellett a díjbeszedőknél lehetőség nyílik az esetleges számlatartozás befizetésére is, amellyel az NHKV Zrt. a díjfizetési kötelezettség elmulasztásából adódó kellemetlenségeket kívánja minimalizálni, illetve a díjtartozások rendezését megkönnyíteni, így az NHKV Zrt. a 2016-2017. évi teljesítés alapján felhalmozott tartozásokra késedelmi kamatot nem számít fel. 

A személyes ügyfélszolgálati feladatot és díjbeszedést végző munkatársak minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során az NHKV Zrt. által előállított, a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, a számla teljes összegének átvételére – részteljesítésre ez alkalommal nincs mód. A díjbeszedő a készpénz átvételét a Beszedési értesítőn aláírásával igazolja, amelyet az ingatlanhasználó részére ad át. 

Amennyiben a személyes felkeresés alkalmával a díjbeszedő nem találja a megadott címen az ingatlanhasználót, úgy értesíti az újabb látogatás időpontjáról, amelynek során ismét lehetőség nyílik a díjfizetésre. 

Az egyes településeken a díjbeszedést ellátó megbízottak személyéről az NHKV Zrt. megbízásából a konzorciumi partnerek tájékoztatják a települési önkormányzatokat. 

Tisztelettel: 
NHKV Zrt. 

Ezt a munkát most Tárnokon is végzik, de tekintettel az NHKV hiányos kommunikációra, a díjbeszedést végző munkatárs munkája ellehetetlenült. Kérem ezért Önöket, hogy segítsék a munkavállalót munkája végzésében, mellékeltük hivatalos igazolványát is.

Szolnoki Gábor polgármester: „Az üggyel kapcsolatban érdemes megjegyezni azt, hogy természetesen az a megfelelő állampolgári viselkedés, ha minden olyan esetben, amikor ismeretlen ember akar bejutni ingatlanunkba, netán  készpénz kifizetését is kéri tőlünk, élünk azzal a jogunkkal, hogy hivatalos azonosítót kérünk, ismerősünk vagy akár a rendőrség segítségét kérjük, de önkormányzatunknál is tudunk információkat adni arról, ha településünkön bármilyen cég megbízásából, hivatalosan lakossági megkereséseket végeznek. Ahogy a közkeletű mondás tartja ilyen esetekben: a bizalom alapja a sűrű ellenőrzés.”

Polgármesteri Titkárság