Érezz és tapasztalj!

0
680

Témahét és pedagógus minősítés a Dózsa György úti óvodában.

Az érzékelés, észlelés fejlődése gyermekkorban igen intenzív, sok-sok tapasztalás útján egyre kifinomultabbá válik. Megfelelően irányított játékok előrelendítik a gyermeki percepció fejlődését, s megtámogatják a sikeres iskolakezdést. Ennek tudatában szerveztem a Piros csoportban az érzékelés, észlelés témakörét feldolgozó témahetet, amely sok újdonságot, meglepetést tartogatott a gyermekek számára. Mezítlábas járdát készítettem különböző felületű, formájú, színű anyagok felhasználásával, annak érdekében, hogy minél sokrétűbb taktilis tapasztalatszerzéshez juttassam óvodásaimat. Az ízlelés fejlesztésére különböző ízű folyadékokat kínáltam, a gyermekek feladata az ízek beazonosítása volt. Kókuszreszeléket szaglás alapján kellett felismerni, majd következett az újabb kóstolás: kókuszgolyót gyúrtunk, nem is keveset, hiszen még a szülőknek és kistestvéreknek is jutott belőle. A hétre tervezett vizuális tevékenységben a látásé volt a főszerep. Csillag és hold alakú gipszfigurákat festettünk ki foszforeszkáló festékkel. A figurák a sötétben világítanak, ezt meg is néztük a varázsdobozunkban.

A témahét egybeesett pedagógus minősítő vizsgámmal, így a minősítő bizottság tagjai is részesei lehettek az innovatív tevékenységeknek. De ne gondolja senki, hogy az óvodások hagyták őket tétlenül ülni! A kifestett gipszfigurákat meg kellett nézniük, hogyan világítanak a varázsdobozban, s a kókuszgolyóból nekik is jutott. A hét, különösen a keddi nap igen izgalmasan telt, a gyerekeknek azért, mert érdekes tevékenykedésben lehetett részük, nekem pedig azért, mert mégiscsak nagy tétje volt a délelőttnek!

 

Illés Ágnes
óvodapedagógus