HIVATALOSAN IS ÁTADTÁK AZ M7-ES ÉRDI CSOMÓPONTJÁT

0
1259
Fotó: Boros Sándor

Újabb siker Érdnek! – így jellemezte T. Mészáros András polgármester a szerdán (2016. augusztus 24.) délelőtt hivatalosan átadott M7 autópálya, Érd Iparos úti csomópontjának átépítését. Az évtizedek óta várt fejlesztésnek köszönhetően megszűnnek az érdi lehajtónál a csúcsidőszakban a korábbi torlódások, valamint jelentősen javulnak a biztonságos közlekedés feltételi úgy a közúti, mint a gyalogosforgalomban. 

Fotó: Boros Sándor
Fotó: Boros Sándor

Ugyan a forgalom már nyár eleje óta birtokba vehette a felújított Bem teret és a környékét, ez idáig még a műszaki átadás-átvétel zajlott, valamint a terület csinosítására került sor.

Augusztus 24-én a déli órákban azonban ünnepélyes keretek között hivatalosan is sor került a nettó 1.357.439.835 forint értékű beruházás átadására.

T. Mészáros András, Érd polgármestere Fotó: Boros Sándor
T. Mészáros András Érd polgármestere, Fotó: Boros Sándor

T. Mészáros András polgármester köszöntőjében emlékeztetett, hogy Érd éppen idén ünnepli 10. jubileumát annak, hogy megyei jogú város lett. A városvezető szerint az elmúlt évtized alatt rengeteget fejlődött a város és 2020-ig a Modern Városok Programnak köszönhetően a további fejlesztések tesznek majd arról, hogy az érdiek életminősége javuljon. Véleménye szerint a most átadott le- és felhajtó is pozitív változást hoz az itt élők életébe. Természetesen nem az a cél, hogy az érdiek csak Budapesten találják meg a számításaikat, hanem az a célunk, hogy a Modern Városok Program adta lehetőségekkel élve egy legalább 200 hektáros Ipari Parkot hozzunk létre, ahol az érdiek munkát kapnak. Ez a csomópont és az összes többi lehetőség, ami a 2020-ig tartó fejlesztési programunkban benne van, azt segíti elő, hogy az itt élő 70.000 embernek az életkörülménye javulni fog. Érd az a hely, ahol reményeink szerint érdemes; és jó élni – mutatott rá a polgármester. T. Mészáros András hozzátette, hogy véleménye szerint mindazok a fejlesztések, amelyek alaposan, jól átgondoltan megvannak tervezve és a kivitelezés is alapos, azok a beruházások sikeresek, és az M7-es érdi csomópontjának átépítése siker Érdnek.

Dr. Aradszki András energiaügyért felelős államtitkár, Fotó: Boros Sándor
Dr. Aradszki András energiaügyért felelős államtitkár, Fotó: Boros Sándor

Dr. Aradszki András energiaügyi államtitkár, térségünk országgyűlési képviselője elmondta, hogy egy több évtizedes álom vált valóra a beruházással, hiszen a Bem tér az 1970-es években épült, akkor, amikor az M7-es autópálya is elkészült, s le lehetett hajtani róla Érd felé. – Az áldatlan körülmények minden egyes napon rendkívül megnehezítették a közlekedők életét. Az M7-es autópálya le- és felhajtójának felújítását az érdi városvezetéssel – T. Mészáros András polgármesterrel, Tóth Tamás alpolgármesterrel és Bács Istvánnal, valamint Simó Károllyal – közösen karoltuk fel. Szívügyünknek tekintettük a beruházást, s minden szálat megmozgattunk annak érdekében, hogy idáig eljussunk – tette hozzá Dr. Aradszki András.

Szűcs Lajos, fejlesztési biztos arról beszélt, hogy a beruházásnak milyen komoly hatásai vannak Pest megyére. Ahogyan Érd lakosságszáma is dinamikusan fejlődik, úgy Pest megye lakossága is folyamatosan növekszik, így a további modernizációt csak úgy lehet tovább vinni, ha fejlődési lehetőséget adunk a vállalkozóink számára. Éppen ezért a jövő évi költségvetésben 14 milliárd forintot, az ideiben pedig még 2 milliárd forintot fordít a kormány a Pest megyei gazdaság fejlesztésre. Külön öröm, hogy a most átadott beruházás is magántőke bevonással készült és 20 százalékkal hozzájárult a közlekedési fejlesztéshez a SPAR Magyarország Kft. – mondta Pest megye fejlesztési biztosa.

Tarnai Richárd, a Pest megyei kormányhivatal kormánymegbízottja egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy a kormányhivataloknak köszönhetően jelentősen felgyorsulhattak az engedélyeztetési eljárások, lerövidülhetett a kérelmek elbírálása. A kormány nem a vagy-vagy, hanem az is-is politikát követi: az autópályák építése mellett a helyi életet könnyebbé tevő beruházásokat is megvalósítja – mondta.

Heiszler Gabriella a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy cégük nagyon büszke arra, hogy anyagilag hozzájárulhattak a fejlesztéshez. – Bízunk abban, hogy felajánlásunkkal elősegíthettük azt, hogy a korábbi dugók csökkenjenek, és ezáltal javíthattuk az erre közlekedők komfortérzetét. Azt is reméljük, hogy a közlekedők egy részét vásárlóként is köszönthetjük a jövő január-februárban nyíló új INTERSPAR áruházunkban, ami mintegy 80 új munkahelyet jelent helyben – mutatott rá a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. A jövő év elején nyíló 1213 négyzetméteres shopterületen egyebek között cipő-, ékszer- és virágszaküzlet is nyílik, és lesz kávézó, illetve ugyanitt 500 négyzetméteres önkormányzati közösségi teret is épít a SPAR. A parkoláshoz a mélygarázsban 177, szabadtéren 117 helyet alakítanak ki.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy nagy öröm számukra, hogy a múlt héten átadhatták a törökbálinti le- és felhajtót is, hiszen a két, külön-külön nettó 1,3 milliárd forintos fejlesztéssel az érdi és törökbálinti csomópontokban megszűnnek a torlódások és jelentősen csökken a balesetveszély. A beruházásokkal a két város összesen több mint 75 ezer lakosának közlekedési lehetőségei és életminősége, az ország egyik legjelentősebb üzleti-logisztikai-kereskedelmi zónájának megközelíthetősége javul. A jobb minőségű Budapest elővárosi sztrádakapcsolatok az átmenő forgalommal is számolva százezrek számára teszik gyorsabbá és biztonságosabbá a közlekedést.  A két fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg, a törökbálinti projekt esetében 85% európai uniós és 15% magyar állami forrás, az érdi projekt esetében 68% európai uniós, 12% magyar állami forrás biztosításával. Az érdi munkálatok finanszírozásához közel 20% magántőkét tett hozzá a SPAR Magyarország Kft. – mutatott rá a kommunikációs igazgató.

A beruházás számokban:

– 2*2 forgalmi sávra bővítés az M7 autópályától a Törökbálinti útig

– 650 méter hosszban teljes pályaszerkezet csere a 8103. jelű úton

– 4 összehangolt jelzőlámpás csomópont létesítése

– 1 kiemelt sarokirányos körforgalmú csomópont építése

– a csatlakozó útszakaszok átépítése: 120 méter hosszan kétsávosra bővült az M7 autópálya Budapest felőli lehajtó ága, ami jelentősen növeli a csomóponti ág kapacitását, az M7 autópálya csomóponti ágainak kibővítése és felújítása, az Iparos út kapcsolódó északi szakaszának és a Bajcsy Zsillinszky út kapcsolódó déli szakaszának a korszerűsítése, a SPAR Magyarország Kft. társfinanszírozásának köszönhetően kétsávosra bővült 40-50 méter hosszan az Aszfaltozó utca, a Kádár utca és a Sóskúti út, valamint a SPAR társfinanszírozásában átépült a Hegesztő utca

– 4 autóbusz megállóhely kiépítése

– forgalomterelő szigetek kialakítása

– a biztonságos gyalogos közlekedés javítása: az Iparos úton és a kapcsolódó útszakaszokon térkőburkolatú járda kiépítése, 10 középszigettel megszakított és jelzőlámpával szabályozott kijelölt gyalogátkelőhely létesítése az Iparos úton és a csatlakozó szakaszokon, 3 középszigettel megszakított kijelölt gyalogátkelőhely a körforgalmakhoz csatlakozó ágakon a Törökbálinti-, a Bajcsy- és Sóskúti úton

– LED-es közvilágítás telepítése 78 új, korszerű kandelláberre