Pénz7Szakmai intézmények, tanárok, diákok és pénzügyi szakemberek részvételével, előadásokkal és diákok flashmobjával kezdődött el a “Pénz7” programsorozat, amelynek célja az általános és középiskolások pénzügyi ismereteinek megalapozása.

A Magyar Bankszövetség szervezésében a Pénziránytű Alapítvány szakmai támogatásával megvalósuló programban mintegy 90 ezer diák osztályfőnöki órákon ismerkedhet meg az őket is érintő hétköznapi pénzügyi témákkal, a családi költségvetés alapkérdéseivel. 

Kovács Levente, a bankszövetség főtitkára hétfőn Budapesten, a rendezvénysorozat elindításán hangsúlyozta, a gazdasági válság félreérthetetlenül mindenki tudtára adta, hogy a lakosság, sőt még a különböző vezetők pénzügyi ismeretei is elmaradnak a szükséges szinttől, ami nem meglepő, hiszen hasonló felismerésekre mindig a gazdasági válságok után jutottak a szakemberek.

Pölöskei Gáborné, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy amíg 15-20 éve még nem volt elvárás, ma már egyre fontosabbak a pénzügyi ismeretek. Pölöskei Gáborné hangsúlyozta: napjainkban már elvárható, hogy az általános iskolák felső tagozatosai, illetve a középiskolások is tisztában legyenek a nemzetgazdaság és világgazdaság működését leíró alapfogalmakkal, a megtakarítások, a hitelek alapvető jellemzőivel, a különböző pénznemekkel, illetve a kamatok alakulásával, a vállalkozások működését jellemző fogalmakkal. 

Hegedűs Éva, a Magyar Bankszövetség elnökségének tagja, a “Pénz7” szervezőbizottságának vezetője előadásában rámutatott: a magyar “Pénz7” programsorozat európai összehasonlításban is rendkívül sok diákot ér el, hiszen a tematikus héthez 660 általános és középiskola, 1000 pedagógus és 90 ezer diák csatlakozott. 

Sütő Ágnes, a bankszövetség területi igazgatója elmondta: 2010 folyamán az OECD 14 európai országban mérte fel a középiskolából kikerülő diákok pénzügyekkel kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteit. A kutatás eredményei sajátos képet mutattak Magyarországról, míg az elméleti ismeretekből a hazai középiskolás válaszadók az első helyen végeztek, addig a gyakorlati alkalmazás alapján az utolsó előtti helyezéssel kellett beérniük. “Van még hová fejlődni, az egyhetes rendezvénysorozat a középiskolások ismereteinek jelentős bővítését szolgálja” – tette hozzá.

A “Pénz7” teljes programsorozatot vetélkedők és versenyek is kiegészítik, hogy játékos formában vezessék tovább a fiatalokat a reális lehetőségek, a költségvetés, a pénz tudatos kezelésében. A “Pénz7” jegyében induló interaktív programok csakúgy, mint a www.penz7.hu weboldal a tanév hátralévő részében is támogatja a diákokat személyes pénzügyeik teljesebb megismerésében, a pedagógusokat a szakmai tájékozódásban. A családi költségvetést értelmező osztályfőnöki órákhoz a “Pénz7” szervezői egységes óraterveket, segédanyagokat – többek között a három különböző korcsoportnak készült kedvcsináló animációs rövidfilmeket – is készítettek.